Σύλλογος
Δημοσίων
Υπαλλήλων
Ναυτικού

Φειδίου 10, Αθήνα 10678
τηλ.: 210-3838304
fax:  210-3827864
Κιν:  6977648857
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, Κο Π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, Κο Π. ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, Κο ΔΗΜ. ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΤΗ

ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΕΘΑ, Κο ΑΝ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

 

ΚΟΙΝ: ΑΡΧΗΓΟ ΓΕΝ ΑΝΤΙΝΑΥΑΡΧΟ ΕΥΑΓ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ Π.Ν

 

Κύριε  Υπουργέ

Με την παρούσα επιστολή θα επιχειρήσουμε να σας ενημερώσουμε για την δραματική απομείωση του Πολιτικού Προσωπικού στις μονάδες και υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού. Στην τελευταία πενταετία, έτη 2008-2012, έχουν αποχωρήσει με συνταξιοδοτήσεις και θανάτους 1127 συνάδελφοι (Μόνιμοι και με Σύμβαση αορίστου χρόνου) όπως φαίνεται στο παρακάτω πίνακα. Ποσοστό απομείωσης προσωπικού στην πενταετία πάνω από 30%.

 

 

ΜΠΥ

ΣΕΙΔΑΧ

2008

121

41

2009

93

34

2010

255

134

2011

217

69

2012

90

73

 

Οι αποχωρήσεις θα συνεχιστούν με τον ίδιο ρυθμό και το έτος 2013 και ιδιαίτερα το Β΄ εξάμηνο με την χορήγηση της προσωρινής σύνταξης από το ΓΛΚ. Το πολιτικό προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού στο μεγαλύτερο ποσοστό είναι τεχνικό προσωπικό που αποστολή έχει την ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα των πολεμικών πλοίων (ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, συντήρηση και επισκευή οπλισμού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού) και το υπόλοιπο προσωπικό επιστημονικό και διοικητικό την απρόσκοπτη λειτουργία των υπηρεσιών υποστήριξης (εφοδιασμός, νοσηλευτικές, κτιριακές υποδομές, επικοινωνίες, μεταφορές κ.λπ).

 

Η απομείωση του Πολιτικού Προσωπικού αναδεικνύει μια σειρά προβλημάτων όπως: Τα πανάκριβα οπλικά συστήματα για να λειτουργούν και να είναι αξιόπιστα την δεδομένη χρονική στιγμή είναι απαραίτητο να συντηρούνται, να επισκευάζονται και να περνούν από μια σειρά life test σε τακτά χρονικά διαστήματα (διαφορετικά καθίστανται όχι απλά αναξιόπιστα αλλά  κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και επικίνδυνα για όσους τα χειρίζονται).

 

Το παραπάνω έργο επιτελείται κύρια από το τεχνικό πολιτικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων, απαιτεί δε μεγάλη εμπειρία, ειδικευμένες γνώσεις και εργασία σε συνθήκες δύσκολες, ανθυγιεινές και ενίοτε επικίνδυνες και παρά τις δυσκολίες στην αγορά ανταλλακτικών, εργαλείων και οργάνων ελέγχου. Αυτά όμως που μας ανησυχούν και δεν θα πρέπει να διαλάθουν της προσοχής σας είναι τα ακόλουθα:

 

Α) Λόγω της απομείωσης του προσωπικού πολλά συνεργεία ήδη δεν επανδρώνονται με έμπειρο τεχνικό προσωπικό με αποτέλεσμα οι εργασίες να ανατίθενται σε εργολάβους με το όποιο κόστος (σε πολλές περιπτώσεις υψηλό σε σχέση με την ποιότητα της εργασίας και αμφίβολα αποτελέσματα). Η εύκολη απάντηση πως και σε άλλες χώρες ο ιδιωτικός φορέας μπορεί οικονομικά και αξιόπιστα να ανταποκρίνεται σε αυτό το έργο δεν ευσταθεί καθότι στις χώρες αυτές είναι οι ίδιες οι κατασκευάστριες εταιρίες που και τεχνογνωσία έχουν αλλά και εντελώς διαφορετική διάθρωση και ποιοτικά standards.

Β) Το σημαντικό κεφάλαιο της τεχνογνωσίας του πολιτικού προσωπικού που αφομοιώθηκε μέσα από την εμπειρία δεκαετιών δεν μεταφέρεται στους νεότερους καθώς δεν υπάρχουν νέοι τεχνικοί ιδιαίτερα σε χώρους όπως οι Ναυπηγοεπισκευαστικές εγκαταστάσεις. 

Γ) Το πολιτικό προσωπικό αποτελεί την συνέχεια στις υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού λόγω της πολυετούς υπηρεσίας στις ίδιες θέσεις με αποτέλεσμα την απρόσκοπτη λειτουργία. Δυστυχώς όμως η γήρανση του προσωπικού (μέσος όρος τα 54 έτη) και τα προβλήματα υγείας δυσχεραίνουν την κατάσταση ιδίως στις τεχνικές και επισκευαστικές μονάδες που οι συνθήκες εργασίας είναι δύσκολες.

Δ) Οι κίνδυνοι τόσο για την ασφάλεια των εργαζομένων (στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού) όσο και του υλικού αυξάνονται όσο απομειώνεται το προσωπικό.

 

Η οικονομική κρίση που έχει σαρώσει την χώρα δεν μπορεί να είναι άλλοθι για την μείωση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των ενόπλων δυνάμεων, πόσο δε όταν το κόστος όλων των ανωτέρω εργασιών αντί να μειώνετε με την είσοδο του ιδιωτικού φορέα αυξάνετε ραγδαία μιας και υπάρχει πάντα το κέρδος που πρέπει να αποκομίσει ο εκάστοτε ιδιώτης. Αν σε αυτό προστεθεί  το κόστος των διαγωνισμών και των ποιοτικών ελέγχων τότε εκτοξεύεται σε δυσθεώρητα ύψη με αποτέλεσμα το κακό να είναι διπλό και αύξηση κόστους και μειωμένη ποιότητα παροχής υπηρεσιών.

 

Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση του ΥΠΕΘΑ με άλλους τομείς του δημοσίου που ίσως και κάτω από πολύ συγκεκριμένες συνθήκες να υπάρχει όφελος από την είσοδο ιδιωτών, για τον απλό λόγο ότι η άμυνα της χώρας δεν μπορεί και δεν πρέπει να εξαρτάται από την εκάστοτε ετοιμότητα και γνώση ιδιωτικών εταιριών που δεν θα επενδύσουν ούτε ένα ευρώ στη τεχνογνωσία προκειμένου να κρατήσουν χαμηλά το κόστος λειτουργίας τους. Οι πρόσκαιροι εργολάβοι που αναλαμβάνουν τα όποια έργα σκοπό έχουν το βραχυχρόνιο κέρδος να είναι όσο το δυνατό υψηλότερο αδιαφορώντας τις περισσότερες φορές για το ίδιο το αποτέλεσμα, σε αντίθεση με το μόνιμο προσωπικό που γνωρίζει εκ των προτέρων ότι το αντικείμενο με το οποίο ασχολείται σήμερα θα συνεχίσει να ασχολείται για αρκετά χρόνια ακόμα φροντίζοντας να είναι πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και όχι να περιμένει την επομένη βλάβη ή φθορά που θα του αποφέρει ακόμα μεγαλύτερο κέρδος. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα τουλάχιστον την απαραίτητη επαγγελματική κουλτούρα στον ιδιωτικό τομέα που θα επέτρεπε ανταγωνιστικές τιμές και αξιόπιστη ποιότητα έργου σε σχέση πάντα με το σημερινό εξαιρετικά μειωμένο κόστος του πολιτικού προσωπικού, αυτό αποτυπώνετε καθημερινά στη πλειονότητα των περιπτώσεων όπου έχει εισχωρήσει ο ιδιωτικός τομέας (κατασκευές έργων υποδομής, κτιριακά κ.λπ.). Ας μην κρυβόμαστε άλλο πια, τα μεγαλύτερα σκάνδαλα κακοδιαχείρισης δεν αφορούν δημοσίους υπαλλήλους που εκτελούσαν τεχνικές εργασίες αλλά εργολάβους και δημόσιους λειτουργούς που τροφοδοτούσαν ιδιοτελώς τον ιδιωτικό φορέα με πακτωλό αναθέσεων έργων με τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα.

 

Αντιλαμβάνεστε πως έχει ήδη κτυπήσει το καμπανάκι κινδύνου.

Δεν ζητήσαμε κανενός είδους προνόμιο, δεν εξαιρεθήκαμε από καμία οικονομική περικοπή που αφορά τους εργαζόμενους στο δημόσιο παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας, αν και θα έπρεπε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να έχει εξαιρεθεί από κάθε μέτρο εφεδρείας και διαθεσιμότητας. Δυστυχώς όμως στο ΥΠΕΘΑ δόθηκαν μόνο δυο (2) θέσεις για κάλυψη από το προσωπικό της διαθεσιμότητας - κινητικότητας.

 

Κύριε Υπουργέ,

Όπως αντιλαμβάνεστε από τα παραπάνω η ανάγκη να ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό και κατ΄ επέκταση το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με Πολιτικό προσωπικό είναι επιτακτική. Σας παρακαλούμε να αναλάβετε πρωτοβουλίες και να εξασκήσετε όλες τις απαιτούμενες πιέσεις προκειμένου να ενισχυθούμε με προσωπικό από μετατάξεις, διαθεσιμότητα, προσλήψεις ή όποιος άλλος πρόσφορος τρόπος είναι εφαρμόσιμος γιατί σύντομα θα βρεθούμε σε πολύ δύσκολη θέση να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των καιρών.

 

Για το Δ.Σ.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Δ. ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ

Κ. ΠΑΡΛΑΒΑΝΤΖΑΣ